Een bestand uploaden

klik op verzenden wanneer u het bestand wilt uploaden.

 
 

afbeelding

OOvB adviseurs en accountants neemt administratiekantoor Eenheid voor Administratie uit Sint Anthonis over.

Wanroij, september 2020. OOvB adviseurs en accountants - www.oovb.nl - versterkt haar regionale positie in de Brabantse Peel door de overname van administratiekantoor Eenheid voor Administratie uit Sint Anthonis. De overname is het logische gevolg van de samenwerking tussen Eenheid voor Administratie en OOvB adviseurs en accountants die ruim twee jaar geleden is opgestart.

Tijdens de samenwerking is duidelijk geworden dat er een goede klik is tussen beide partijen. Dit heeft hen doen besluiten om de samenwerking met OOvB adviseurs en accountants verder te intensiveren: Eenheid voor Administratie gaat per 1-1-2021 verder onder de vlag van OOvB adviseurs en accountants.

De overname houdt in dat vanaf 28 november 2020 alle 8 medewerkers van Eenheid voor Administratie hun werkzaamheden zullen uitvoeren vanuit het kantoor van OOvB, in Wanroij.

Ook het directie duo van Eenheid voor Administratie, Willy Willems en Tiny Wouters, blijven betrokken en zullen hun werkzaamheden voortzetten vanuit de Wanroijse vestiging van OOvB. Met onverminderd enthousiasme zullen zij zich richten op de bestaande klanten die al zo lang vertrouwen op de administratieve en financiƫle dienstverlening.

OOvB adviseurs en accountants is een gerenommeerd regionaal advieskantoor met 5 vestigingen in Wijchen, Cuijk, Wanroij, Heesch en Uden. Dagelijks zijn ruim 100 professionals actief om kleinere en middelgrote MKB en agrarisch bedrijven bij te staan op het gebied van financiƫle administratie, fiscaliteit, financiering, juridische zaken en subsidie-advies.

 

Toezicht arbeidsrelaties zzp-ers

geplaatst op: 20 November 2020

Elk halfjaar stuurt het kabinet de Tweede Kamer een update over de voorgenomen maatregelen rond het werken als zelfstandige. Er is mede vanwege de coronacrisis sprake van een aangepast tijdpad. Zo start de beoogde pilot met de webmodule pas in januari 2021. Deze gaat minimaal zes maanden duren. Wat zijn de gevolgen voor controle en handhaving in concrete situaties?

Pilot webmodule
Via de pilot kan worden getest of de webmodule in de praktijk behulpzaam is voor opdrachtgevers bij het verduidelijken van de aard van de arbeidsrelatie en – zo nodig – bij het vormgeven van de arbeidsrelatie. De pilotfase kan leiden tot verbetering van de webmodule voordat deze eventueel definitief wordt ingezet en mogelijk juridische consequenties krijgt.

Handhaving
Oorspronkelijk zou de controle op arbeidsrelaties en handhaving met mogelijk boetes al in januari 2021 starten. 

Nu is medegedeeld dat het kabinet pas na afloop van de pilot webmodule en de evaluatie daarvan beslist op welk moment de handhaving weer (gefaseerd) wordt opgestart. Op z’n vroegst is dat 1 oktober 2021.

Let op: Het uitstel van handhaving betekent niet dat de Belastingdienst en de Inspectie SZW geen toezicht houden (zoals bedrijfsbezoeken afleggen, voorlichting geven, boekenonderzoeken doen). De Belastingdienst kan tot in ieder geval 1 oktober 2021 echter alleen handhaven (correcties aanbrengen en/of boetes opleggen) indien er sprake is van kwaadwillendheid of indien aanwijzingen niet binnen een redelijke termijn zijn opgevolgd.

Breestraat 16a
5845 AV Sint Anthonis

tel.: 0485 383700
fax: 0485 383900

Nieuws

De handhaving bij arbeidsrelaties van zzp-ers wordt uitgesteld van beg...
lees meer

Na de rechtbank en het gerechtshof beslist de Hoge Raad nu definitief ...
lees meer